miercuri, 4 iulie 2012

Tigani si moldoveni



In loc sa copieze unii de la altii reportaje cu/despre zmeura, am o idee pentru jurnalisti: un reportaj despre smenul cu buletine de Romania.

Am fost azi sa-mi schimb buletinul (in Bucuresti) si era o coada (mai precis "a mob", sa scriu in engleza) de tigani si cetateni moldoveni care voiau sa aiba acte de Romania.
Tiganii erau "proprietarii", moldovenii erau "clientii".
Punctul culminant a fost cand o tiganca din aia de 150 de kile a spus "azi nu pot lua (in spatiu) decat doi."
Oare cat primeste un borâtan de la un moldovean pentru un buletin de Romania?

Faza amuzanta a fost cand eu, cu limba mea de Vaslui, am fost confundat cu un moldovean de peste Prut, si nimeni nu stia cui apartin.
Cand am intrebat "Dar cari e ultimu' la coada oăi?" toti se uitau de parca eram cel mai mare prost: coada nu avea nici o ordine.

Nimeni nu-mi spunea nimic, unii nu stiau nici macar romana.

Am vazut de la ghiseu iesind o tanti politist si i-am spus: "Doamna, eu am venit sa-mi schimb buletinul ca expira in cateva luni. Am totul pregatit: cererile completate, actele xeroxate, timbrele cumparate, nu trebuie decat sa las dosarul. As vrea sa stau la coada, am intrebat care e ultimul, toti se uita la mine si nimeni nu-mi da nici un raspuns. Care e ultimul la coada, se dau numere de ordine?"
Femeia mi-a luat dosarul, s-a uitat pe el, a intrat in birou si dupa un minut a iesit si a spus: "Dumneavoastra sunteti urmatorul".


La 10 minute dupa asta am plecat din sediu, urmand sa vin "joia viitoare" sa iau buletinul.


In spatele meu, marea de moldoveni si tigani continuau sa se imparta pe caprarii, intr-o ordine numai de ei stiuta...

Niciun comentariu: